Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na starcie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 odkładają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w liczbom kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wielcy wzrost rok do roku (w liczbom kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do wymiany informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu przypadkach nie monetyzuje. Jednocześnie w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w centralnym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w procesie miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wygrało w marcu z choć jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w obecnym jednym okresie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona z nią konieczność siedzenia w bloku przez wiele osób miesza się na szybsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były używane do transmisji wydarzeń kończących się w klasie pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor zabawy i prace religijne. Obecnie z pomocy tego sposobu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera znaczący pomysł na Facebooka i wyraził swoje zaniepokojenie tym, że moment nią stworzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również